Dota klađenje
Dota 2 klađenje
Dobrodošli u uzbudljivi svijet Dota 2 klađenja na Meridianbet.ba! Kao jedan od najpopularnijih esportova današnjice, Dota 2 nudi nevjerovatne mogućnosti za klađenje i praćenje mečeva uživo. Na Meridianbet platformi možete pronaći širok spektar sportskih događaja na koje se možete kladiti - od fudbala, košarke, tenisa i rukometa, do borilačkih sportova, trka konja i naravno, esporta. Naša ponuda uključuje najprestižnije fudbalske lige poput Premijer lige, La Lige, Serije A, Bundeslige i francuske Lige 1 . Ljubitelji tenisa mogu se kladiti na najveće turnire poput Australian Opena, Rolan Garosa, Vimbldona i US Opena, dok košarkaški entuzijasti mogu pratiti NBA ligu i evropska takmičenja. Uz sve to, naša esport sekcija donosi vam najbolje kvote za Dota 2 i druge popularne igre.
Dota 2 rezultati
Pratite najnovije Dota 2 rezultate i statistike na Meridianbet.ba! Naša platforma vam omogućava da u realnom vremenu pratite sve važne mečeve, turnire i lige. Bez obzira da li vas zanimaju rezultati The International turnira ili regionalnih kvalifikacija, kod nas ćete pronaći sve potrebne informacije. Uz detaljne statistike i live stream opcije, nikada nećete propustiti nijedan važan trenutak vaših omiljenih Dota 2 timova i igrača.
Istorija Dota 2
Dota 2 ima fascinantnu istoriju koja počinje mnogo prije nego što je sama igra zvanično objavljena. Sve je počelo 2003. godine sa modom za Blizzard Entertainment's Warcraft III: Reign of Chaos nazvanim "Defense of the Ancients" (DotA), koji je kreirao dizajner pod pseudonimom "Eul". Nakon izlaska ekspanzije Warcraft III: The Frozen Throne, pojavilo se nekoliko klonova DotA moda, među kojima je najuspješniji bio DotA: Allstars, koji je kreirao Steve Feak.
Kada se Feak povukao iz razvoja DotA: Allstars 2005. godine, korisnik pod pseudonimom IceFrog preuzeo je ulogu glavnog dizajnera. Do kasnih 2000-ih, Defense of the Ancients postao je jedan od najpopularnijih modova širom svijeta i značajan esport naslov. Nakon razilaženja sa Mesconom u maju 2009. godine, IceFrog je osnovao novu zajednicu na playdota.com.
Valve Corporation je pokazao interes za Dota intelektualno vlasništvo kada su nekoliko iskusnih zaposlenih, uključujući Team Fortress 2 dizajnera Robina Walkera i izvršnog direktora Erika Johnsona, postali obožavatelji moda i željeli su izgraditi moderan nastavak. Kompanija je stupila u kontakt sa IceFrogom putem e-maila o njegovim dugoročnim planovima za projekat, nakon čega je angažovan da dizajnira nastavak. IceFrog je objavio svoju novu poziciju putem svog bloga u oktobru 2009. godine, a Dota 2 je zvanično najavljena godinu dana kasnije.
Dota 2 je zvanično objavljena 2013. godine kao samostalna igra razvijena od strane Valve Corporation. Igra je potpuno besplatna za igranje, bez potrebe za kupovinom heroja ili drugih elemenata koji utiču na gameplay. Valve održava igru kao uslugu, prodajući kozmetičke predmete i battle pass pretplate koje ne utiču na samu igru. 2015. godine, igra je prebačena na Source 2 engine, postavši prva igra koja ga koristi.
Značajna takmičenja u Dota 2
The International je bez sumnje najvažnije i najprestižnije takmičenje u svijetu Dota 2. Ovaj godišnji turnir organizuje Valve Corporation i poznat je po ogromnim nagradnim fondovima. Da bi osigurali da dovoljno Defense of the Ancients igrača pređe na Dota 2 i da promovišu igru novoj publici, Valve je pozvao šesnaest uspješnih Defense of the Ancients esport timova da se takmiče na Dota 2 turniru na Gamescomu u augustu 2011. godine, što je kasnije postalo godišnji događaj poznat kao The International.
Od The International 2013. nadalje, nagradni fond je počeo da se finansira putem in-game battle passa nazvanog "Compendium", koji prikuplja novac od igrača koji kupuju povezane lootboxove kako bi dobili ekskluzivne kozmetičke predmete i druge bonuse. 25% svih prihoda od Compendium-a ide direktno u nagradni fond, a prodaja battle passa iz 2013. godine prikupila je preko 2,8 miliona američkih dolara, što ga je učinilo najvećim nagradnim fondom u istoriji esporta u to vrijeme. Od 2015. do 2021. godine, svaka iteracija The International-a premašila je nagradni fond prethodnog, sa The International 2021 koji je dostigao vrhunac od 40 miliona dolara.
Pored The International-a, značajna takmičenja u Dota 2 uključuju:
- Dota 2 Asia Championships
- ESL One turnire
- DreamHack turnire
- Major turnire koje sponzoriše Valve
- Regionalne lige i kvalifikacije
Do juna 2017. godine, profesionalni Dota 2 turniri su zaradili timovima i igračima preko 100 miliona dolara, pri čemu je više od polovine tog iznosa dodijeljeno na The International turnirima, što je učinilo Dota 2 najunosnijom esport igrom sa marginom od gotovo 60 miliona dolara u to vrijeme.
Najpoznatiji igrači u istoriji Dota 2
Kroz istoriju Dota 2, nekoliko igrača se izdvojilo svojim izvanrednim vještinama, liderstvom i doprinosom igri:
Dendi (Danil Ishutin) - Prvi superstar Dota 2 i do danas najvoljeniji igrač. Njegov uspjeh je počeo odmah sa pojavom Dota 2, pobjedom na prvom The International turniru sa Natus Vincere. Zatim je stigao do Grand Finala i na TI2 i TI3 narednih godina. Obdaren izuzetno brzim prstima, Dendi je bio nedodirljiv u svom vrhuncu i nije se plašio da ide na YOLO poteze, na oduševljenje fanova. Za razliku od svojih vršnjaka, Dendi je takođe uživao u centru pažnje. Prirodni izvođač sposoban da podigne publiku svojim šalama, poput Gangnam Style izazova na sceni tokom TI3 All Star meča, zloglasnog Pudge Fountain Hook-a ili Pudge kospleja. Dendijev ikonski status dodatno je učvršćen kada se pojavio kao protagonista u Valve-ovom dokumentarcu "Free to Play".
Kuroky (Kuro Takhasomi) - Iako je izbjegavao centar pažnje kad god je to bilo moguće tokom svoje 10-godišnje karijere, Kuroky je ostavio neizbrisiv trag na sceni. Nakon što se proslavio kao igrač u Natus Vincere od 2013-2014 i stigao do Grand Finala TI3, Kuroky je počeo graditi svoje naslijeđe kao sjajan lider Team Liquid-a. Počevši od 2015. godine, Kuroky je pronalazio talente u usponu, na kraju izgradivši tim koji je pobijedio na TI7. Već poznat kao smiren i poštovan lider, Kurokyjev ugled je dodatno porastao nakon što je predstavljen u Valve-ovoj dokumentarnoj seriji True Sight, koja je prikazala kako je besprijekorno vodio svoj tim do pobjede od 10,8 miliona dolara.
Puppey (Clement Ivanov) - Komandna figura na Dota 2 sceni, čije je ime postalo sinonim za uspjeh. Pobjednik TI-a sa Natus Vincere 2011. godine, nastavio je da vodi tim do Grand Finala 2012. i 2013. godine. Međutim, njegova karijera se nije tu zaustavila. 2014. godine Puppey je formirao svoju organizaciju - Team Secret. Tokom narednih šest godina, vodio je tim do osvajanja 10,7 miliona dolara. Ono što izdvaja Puppey-a od svih ostalih igrača na ovoj listi je njegova dosljednost. Nijedan drugi igrač nije ni blizu Puppey-evog rekorda od 51 titule, a činjenica da je to uspio sa toliko različitih rostera tokom godina je zasluga njegovom liderskom geniju.
Osnovna pravila Dota 2
Dota 2 je multiplayer online battle arena (MOBA) igra koja se igra između dva tima od po pet igrača, gdje svaki tim zauzima i brani svoju odvojenu bazu na mapi. Svaki od deset igrača nezavisno kontroliše lika poznatog kao heroj koji ima jedinstvene sposobnosti i različite stilove igre.
Mapa i linije (lanes):
- Igra se odvija na simetričnoj mapi između dva tima - Radiant i Dire
- Postoje 3 linije: gornja (top), srednja (mid) i donja (bottom)
- Svaka linija ima 3 kule (towers) koje štite bazu
- Cilj igre je uništiti protivnički Ancient (glavni objekat u bazi)
Mehanika igre:
- Svakih 30 sekundi, mali stvorovi zvani "creeps" kreću se iz obe baze da se sukobe
- Heroji mogu ubijati creeps-e za zlato i iskustvo, postajući jači
- Između linija postoje šume sa neutralnim stvorenjima koji se mogu poraziti za dodatno zlato
- Zlato je važno jer se koristi za kupovinu predmeta koji povećavaju moć heroja
Tokom meča, igrači sakupljaju iskustvene poene (XP) i predmete za svoje heroje kako bi porazili protivničke heroje u PvP borbi. Tim pobjeđuje tako što prvi uništi protivnički Ancient, veliku izdržljivu strukturu koja se nalazi u centru svake baze.
Vrste takmičenja u Dota 2
The International:
- Najveći godišnji događaj u Dota 2
- Organizuje ga Valve Corporation
- Ima najveći nagradni fond u esportu
- 16 najboljih timova iz cijelog svijeta
- Dio timova dobija direktne pozivnice, a ostali se kvalifikuju kroz regionalne kvalifikacije
- Održava se po olimpijskom sistemu (do 2 poraza)
- Finala i polufinala se održavaju u BO5 formatu (najbolje od 5 mečeva)
Dota Major Championships:
- Serija turnira koje sponzoriše Valve
- Održavaju se nekoliko puta godišnje
- Služe kao kvalifikacije za The International
- Imaju značajne nagradne fondove
- Okupljaju najbolje timove iz svih regiona
Regionalne lige:
- Organizovane po geografskim regionima (Evropa, Sjeverna Amerika, Kina, Jugoistočna Azija, Južna Amerika, ZND)
- Služe kao kvalifikacije za Major turnire
- Podijeljene na divizije prema nivou vještine timova
- Održavaju se sezonski tokom godine
Nezavisni turniri:
- Organizuju ih treće strane poput ESL, DreamHack, WePlay
- Variraju u veličini i prestižu
- Često imaju jedinstvene formate i pravila
- Služe za održavanje kompetitivne scene između Valve-ovih događaja
Svaki od ovih formata takmičenja ima svoje specifičnosti i karakteristike, ali svi zajedno čine bogat ekosistem Dota 2 esporta koji je jedan od najrazvijenijih i najunosnijih u svijetu elektronskih sportova. Bez obzira da li ste novi u svijetu Dota 2 ili iskusni pratilac, Meridianbet.ba vam pruža najbolje kvote i najširu ponudu za klađenje na sve ove uzbudljive događaje!